Mythen Region! Narty po raz pierwszy;)

Dzień dobry, albo dobry Dzień,

pisałem coś wczoraj, że chcę lekko rozbudować bloga i tak się stało. Nowa kategoria nazywa się NARTY dlatego, że sobie kupiłem i nawet już mam buty;) Nie chciałem zaczynać z nartami, bo się bałem, że jak zakupię, to nie będę chodził zimą w ogóle pieszo… jak na razie to prawda – dwa ostatnie weekendy na nartach i coraz bardziej mi się podoba. Znalazłem nawet sposób na chodzenie zimą, po prostu zakupiłem narty skiturowe i mam już nawet dwie pary. Będę wychodził na nartach i zjeżdżał, a czy to Mi się spodoba to będzie w tej kategorii naskrobane. Do nart przekonał mnie Wujek, którego mocne zdanie siedziało Mi w głowie. ,,Wstyd,w Szwajcarii mieszkasz i na nartach nie jeździsz” 🙂 Ja mam też teraz zdanie dla niego ,,Wstyd! na nartach śmigasz, a w Alpach nie jeździłeś jeszcze” Tyle tych wstępów, teraz napiszę coś, co może się komuś przydać kiedyś;)

Dwa razy jeździliśmy w Engelbergu przed skokami, ale nie ma o czym pisać, bo więcej było na dupie jak na nartach. Bardzo mało śniegu było na stoku i jeździło się fatalnie, straszne dziury i mega zamarznięte resztki śniegu. Jeśli ktoś zaczyna to polecam zaczynać tam. Engelberg-Gerschnialp. Podjeżdżamy do Engelbergu – stacja kolejki Titlis, kupujemy Skipass za 26fr i jeździmy cały dzień. Bardzo łatwo jest zauważyć, które bramki do kolejki, po prostu na lewo od kasy i wyróżniają się tym, że w ich stronie nie biegną Azjaci:) Tak jest autentycznie, bo tam jedna wielka gonitwa!

Po nowym roku wybraliśmy się w okolicę Mythen http://www.mythenregion.ch/winter/info/interaktive-panoramakarte/ ,  pogody nie było, ale za to śniegu dużo dużo więcej. Ludzi full i nikomu nie przeszkadzało, że pada śnieg i mgła. Pojeździliśmy 4 godziny i do domu, bo na drugi dzień plany narciarskie trzeba wykonać. Startowaliśmy z Rickenbach to 13 min do Schwyz, można startować też z Brunni 15min od Einsideln. To wszystko jedno skąd startujesz, jak dobrze popatrzysz na mapę to czy z Rickenbach, czy z Brunni, możesz cały ten region objeździć. Skipass 50fr na cały dzień. Wiem, ale nie byłem, że obok jest jeszcze bardzo znany stok Hoch Yibrig, ale jakoś tam ciśnienia nie mam;) Mythen Region dla narciarzy z górnej półki będzie chyba nudny. Dla mnie spoko, dużo tras niebieskich, a czerwone bardzo łagodne. Mi się najbardziej podobała trasa Holzegg-Brunni;) Czarne też są, ale bardzo krótkie, ja je tylko obserwowałem;) Mam dwa zdjęcia mapek, ale nie jakieś tam dokładne. Zapraszam do wspólnej przygody!

 

Pozdrawiam

g.

Dodaj komentarz