Triftbrücke 1’720 m

Witam,

wczoraj coś tam pisałem i stało się tak, że mam dzisiaj czas, tak więc coś naskrobię jeszcze dzisiaj;) Tym razem wybraliśmy się w Alpy Urneńskie. Alpy Urneńskie należą jeszcze do Alp Berneńskich, dobry kawałek  Alp Zachodnich. Aż można po nich chodzić w 6 kantonach takich jak Bern, Valais, Obwalden, Nidwalden, Luzern i Uri. Urneńskie chyba dlatego, że najwyższy szczyt Dammastock 3’630 leży w kantonie Uri, nie wiem czy to prawda, ale tak na chłopski rozum to Mi pasuje, tak wiec ostatnie zdanie możliwe, że to bzdura;) Napisałbym jeszcze więcej mądrych rzecze, ale nie chce Mi się w necie szukać. Wnioski z wstępu!! Triftbrücke 1’720 m znajduję się w Alpach Urneńskich, a kantonie Bern. Ogólnie Triftbrücke to most długi 170 m ,a wysoki 100m, ile stali i drewna poszło, kto zrobił, kto zapłacił itp. to  wam już oszczędzę. Stosunkowo nowy Most bo 2009 gdzieś w czerwcu można było spokojnie przejść na drugą stronę i wędrować dalej w kierunku Sustenhorn lub do schroniska Trifthitte. Szlaki prowadzą dwa z Gadmen i czas to jakieś 4h. Jest jeszcze 3 szlak dla leniwych górali, który wiem jak się nawet nazywa – ,,KOLEJKA LINOWA” a potem z kolejki tylko 1 godz i 40 min. Stało się tak, że mieliśmy razem wolny weekend i długo nie myśleliśmy co będziemy robić. Pogoda niby miała być, no i była szkoda tylko że po 13:00 jak już byliśmy w aucie. Jeśli ktoś zdecyduje się wyjechać kolejką, to bardzo fajny rodzinny szlak z wieloma atrakcjami:) Chciałem iść dalej w kierunku Sustenhorn, ale moja Luba miała nockę w pracy i musiała troszkę się przespać. Mam lenia i kończę dzisiaj, ale napiszę coś jeszcze na weekendzie, napiszę jak napiszę, a na pewno wrzucę parę zdjęć, bo byłem na Pilatusie buty rozbić i gdzieś na wschodzie słońca które trwało 2 min:)

ps. zbiegałem od kolejki Triftbrücke bo Mi się tak chciało gór, Szwajcarzy napisali, że 2h do dołu, ale jak się chce gór to 40 min;)

2 thoughts on “Triftbrücke 1’720 m

  1. Dzień dobry, na początku chciałbym pogratulować bloga jest bardzo ciekawy i inspirujący. Chciałbym od Pana zaciągnąć więcej informacji na temat szlaku do Triftbrucke. Czy mogę prosić o kontakt do mnie na adrian.nawoj@gmail.com mam
    Duże doświadczenie górskie czy wyjście szlakiem pieszym na most Triftbrucke w ostatni weekend maja jest możliwe, można prosić o przedstawienie charakterystyki szlaku?

Dodaj komentarz