Stokiem narciarskim na Titlis 3’238 m

Cze,

dawno nie pisałem, a nie bo piękna wiosna tej wiosny w CH. Jakiś tam motur mam i troszkę jeżdżę, troszkę więcej pracuję, bo kasy na przewodnika trza itp. Dzieje się tak, że w tygodniu super piękne słońce, a na weekendach leje mać! Nie lało tak kiedyś tam i wybraliśmy się do Engelbergu, aby zdobyć Titlis, który odwiedza codziennie masa rasy skośnej. Ja, dziewczyna MA i Kuba z Kuby we własnej osobie. Wyruszyliśmy bardzo późno z chałupy, bo Kuba bla bla bla i 8.00, już nie będę kapował;) Na 9.00 w Engelbergu przy kolejce i tam zakupiliśmy bilety na Trübsee 1’764 m za całe 21fr, niektórzy mieli Halbtax to płacili połowę. Halbtax roczny kosztuję 180fr i praktycznie wszystkie środki komunikacji miejskiej, kolejki górskie, statki płacisz pół. Koło 10.00 zaczęliśmy maszerować stokiem narciarskim. Raki na butach, bo daleko byśmy nie doszli. Już po 30 min uświadomiłem sobie, że stok narciarski służy do zjazdy na nartach, a nie do maszerowania i to jeszcze w górę. Bardzo szybko odczuły to nogi, ale 3 godziny jakoś daliśmy rade. Ludzie patrzyli na nas troszkę dziwnie, tak jak My na nich;) Na 2,700 krótka pauza, związaliśmy się liną, bo stok narciarski był dalej, ale zrobiony przez narciarzy, a nie przez ratrak. Drapałem się tam w lecie i nie było tak biało:) Morena boczna Titlisgletscher jest bardzo niebezpieczna, a jak warstwa tam śniegu, to kogo to interesuje jak związany jesteś:) Po 3 godzinach byliśmy na wysokość 3tys i parę metrów jeszcze, a stok narciarski prowadził tylko w bok. Ostatnie 200 m wysokości zajęło nam około 2 godzin, bo mnie pokonała wysokość. 10m i przerwa, 10m i przerwa, 10m i przerwa, jakby to nie był pierwszy 3tysięcznik mojej dziewczyny to bym zawrócił, ale pokonałem siebie i wysokość też!!! Kubę z Kuby już szybciej rozłożyła wysokość, bo kondycji na takie wyjście mieliśmy dość. Ogólnie niedziela bardzo udana, oczywiście zakończyła się Mszą Świętą!

zdjęcia tylko z telefonów, bo obiektyw licytuję;)

Pozdrawiam

g.

3 thoughts on “Stokiem narciarskim na Titlis 3’238 m

  1. No wybacz starszemu , niedowidzącemu człowiekowi . A na czarne włosy i brodę przyjdzie czas.:))

Dodaj komentarz