Breithorn 4164 m

Cze,

chyba się rozpędziłem z pisaniem. Mam chwilę, to dlaczego jej nie poświęcić na pisanie…

Breithorn to szczyt, o którym już dawno myślałem, koło któregom przechodziłem i ogólnie gdzieś tam wyjście na Breithorna było w planach. Plan był, ale nie ma kogo na line zapiąć, a sam na lodowcu to pękam, bo wiem jakie mogą być tego konsekwecje. Po powrocie we wtorek z wyprawy na Dom, musiałem czwartek i piatek pracować, ale weekend wolny i stało się tak, że moja Żonka też:):):) Raczej weekendy aktywnie spędzamy jak mamy wolne razem, w sensie, że ja wszystkie a Żona jeden lub dwa  w miesiącu, bo taki plan pracy ma pielengniarka w Szwajcarii. Plan na sobotę to Vallis i Breithorn, przejazd do Argentiere i nocleg na campingu. Niedziela do Chamonix i kolejką Aiguille du Midi, bo Żona Blanca nie widziała. Start do Vallis 3;00 tak, aby zdązyć na pierwszą kolejką w kierunku Kleine Matterhorn, bo plan na Breithorna był z kolejki. Wyjście z zejściem zajęło nam tyle, co podróż autem z okolic Zurichu do Täsch. Ze stacji Kleine Matterhorn 3883 m wszystko widać jak na dłoni, a jak będzie mgła po polecam iść za jedną z pielgrzymek, które tam chodzą. Mega dużo ludzi, brakowało mi tam tylko jeszcze Mietka w sandałach i z reklamówką z Biedronki. Ogólnie bardzo dużo kombinacji alpejskich tam widziałem: 5-7-10 ludzi na jednej linie,  w odstępach 2-5-10 a nawet 20 metrów. Może to i łatwa góra, i ja jako Ogrodnik z dyplomem mam prawo wszędzie przesadzać, ale tam to przesadzali jak chcieli. W spodenkach, bez koszulki itp. Miałem wrażenie, że oni tam przyszli po zdjęcie na feceboka. Jeszcze jakby było tego mało, przy schodzeniu jakiś starszy Niemiec w butach typu Jack Wolsking,  model letni, bez raków i kurtka „kościołowa”.  Pyta mnie, jak dojść do góry Monte Rosa…myślałem, że to sen, ale jego żona w kosciołowym stroju uświadomiła mnie, że jednak to nie sen.

Breithorn z kolejki Kleine Matterhorn to 2h. Zejście 1;15 h. Koszt kolejki 110 franków. Bardzo piękna panorama i tyle napiszę o tym szczycie. Z Aiguille du Midi zdjecia bedą tylko, bo nie ma sensu pisać jak Azjaci biegną do kolejki.

Bądzcie pozdrowieni

Dodaj komentarz